Hálózat ellenőrzési terv
Rendszerünk fő profilja a hálózati elemek nyilvántartása és az azokhoz kapcsolódó ellenőrzési, karbantartási feladatok, valamint sürgős beavatkozást igénylő üzemzavari feladatok korszerű és gyors kezelése.
A rendszer fő tevékenységei
Hálózatellenőrzési feladatok
A rendszer kiemelkedő funkciója az automatikus feladat generálás.A program minden hónapban az aktuális ciklusidő alapján automatikusan elkészíti az ellenőrzési feladatokat. Ezzel támogatjuk az országos karbantartást az összes hálózati elemre, megelőzve az ellenőrzések elmaradása következtében előforduló meghibásodásokat.
Karbantartási feladatok
Gyalogos és gépjárművel végzett ellenőrzést egyaránt támogatja a rendszer. Gépjárműves ellenőrzés esetén a gépjárművekbe épített különböző ellenőrző rendszerekből érkező pontos mérési adatokat fogadjuk és dokumentáljuk
Üzemzavar elhárítási feladatok
Lehetőséget nyújtunk üzemzavari feladatok prioritás szerinti kezelésére.
Diszpécseri felületen történik a bejelentés rögzítése. A munkairányítási rendszerben – a mobil eszközön – feldolgozott feladatok adatai szinkronizálódnak a nyilvántartási rendszerünkkel, mely alapján a Diszpécserek azonnali visszajelzéseket kapnak a hiba aktuális állapotáról.
Ellenőrzési feladatok létrehozása
Hálózati objektumok karbantartása
Bejárási tervek
Diszpécserközpont
SAP kapcsolat
Aktiválás és beruházás

A program hálózatnyilvántartási felületeinek működési elve/szisztematikája az MVM Zrt. igényei szerint lettek kialakítva. A nyilvántartó rendszerben létrejött feladatok különböző munkairányítási rendszerekben és az SAP -ban is rögzítésre kerülnek. A feldolgozás során keletkezett naturáliák (munkaidő, gépidő, kilométer adat, anyaghasználat) küldése SAP felé a nyilvántartó rendszerből történik. Több interfész is rendelkezésre áll, melyeken keresztül történik az adatok szinkronizálása SAP-val (PST adatok, aktiválási adatok, csatolt fájlok nyomásszabályzók mérési adatai, stb.) Térinformatikai rendszerekkel szinkronizálható és folyamatos adatáramlással frissíti a saját rendszer adatokat.

Ellenőrzési feladatok létrehozása
A rendszerben tárolt ciklusidő alapján automatikusan legenerálódnak az aktuális ellenőrzési feladatok. Az automatikus generálás mellett lehetőség van rendkívüli ellenőrzési feladatok létrehozására manuálisan.
A keletkezett gépjárműves ellenőrzési feladatok beütemezése és kezelése is a nyilvántartó rendszerben történik.
A létrehozott feladatok átkerülnek a munkairányító rendszerbe, ahol a feladat kiosztása és feldolgozása történik.
A feldolgozás során a feladathoz kapcsolódó státuszok visszakerülnek a nyilvántartó rendszerbe, mely tájékoztatást nyújt a feladat pillanatnyi állapotáról. A visszaérkezett státuszok alapján készíthetők el a riportok, valamint statisztikák a kiválasztott időszakokra.
A riportokok alapján ellenőrizhető, hogy minden, az adott időszakra létrejött ellenőrzési feladatok elvégzésre kerültek e.
A terv/tény adatok kimutatására is lehetőség van.
Hálózati objektumok karbantartása
A hálózati objektumok (vezetékek, műtárgyak, nyomásszabályzók, gázlámpák, korróziós eszközök) karbantartására szolgáló felület átlátható és egyszerű kezelést biztosít.
Az egyes hálózati objektumokra szabva megadható minden, a hálózati objektumhoz tartozó szükséges paraméter (csővastagság, anyagtípus, nyomás fokozat stb.).
A karbantartó felületen kiválasztott hálózati objektumhoz tartozó további információk is elérhetők:
-
- előző munkavégzés dokumentációi
- eltárolt fotók
- mérési adatok
- csatolt dokumentumok
- kockázatértékelési mutató
- térképi megjeleníté

Bejárási tervek
A hálózati objektumok összetartozó szakaszai egy bejárási tervbe rendezhetők, mely alapján egy feladat jön létre.
Minden bejárási terv könnyen létrehozható és átrendezhető.
Diszpécserközpont
Az üzemzavari bejelentések rögzítése, kezelése is történhet a rendszerben, az erre kialakított diszpécseri felületen.
Lehetőséget nyújtunk üzemzavari feladatok prioritás szerinti kezelésére.
A magas prioritású üzemzavar létrehozásakor a rendszer SMS-ben értesíti a kijelölt felhasználót.
A munkairányítási rendszerben – a mobil eszközön – feldolgozott feladatok adatai szinkronizálódnak a nyilvántartási rendszerünkkel, mely alapján a Diszpécserek azonnali visszajelzéseket kapnak a hiba aktuális állapotáról.
SAP kapcsolat
A rendszer az SAP kommunikáció során képes bármilyen típusú feladatot létrehozni SAP-ban és a létrejött SAP feladatra a feldolgozás során keletkezett naturáliákat (munkaidő, gépidő, kilométer adat, anyaghasználat) rögzíteni.
A felületen lehetőség van a naturáliák korrigálására, törlésére SAP felé.
Aktiválás és beruházás
Rendszerünkben lehetőség van létesítési dokumentumok alapján a beruházásokat Aktiválni és ezt SAP felé elküldeni, ahol az aktivált eszközszámokat az SAP HET-MiR felé visszaküldi. A visszaküldött eszközszámok épített, illetve bontott mennyiségét a saját dedikált hálózati elemeikhez, illetve eszközcsoportjaikhoz rendelhetjük.